Frequently Asked Questions

Op deze pagina proberen wij zoveel mogelijk vragen te beantwoorden. Mocht je vraag hier niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

 

 

FAQ

 

Q. Hoe kan ik een NFC-tag programmeren?

 

Door een nieuwe tag te scannen kom je direct op onze programmeerpagina. Hier kan je simpel en gemakkelijk de link naar keuze op de tag zetten.

 

 

Q. Hoe komt het dat ik de NFC-tag niet kan scannen?

 

Om een tag te kunnen scannen en programmeren moet je telefoon wel over NFC beschikken. Niet elke mobiel heeft dit, maar dit kan je controleren op deze site. Heeft je mobiel NFC, dan kan je gebruikmaken van Tagtell. In de meeste gevallen is NFC uitgeschakeld op je telefoon.

 

 

Q. Worden er eisen gesteld aan de link die ik programmeer?

 

Ja, er zijn voor ons een aantal eisen waaraan een link moet voldoen. Zo mag een tag niet gekoppeld worden aan websites waarop ongepast materiaal te vinden is. Verder mag de link niet verwijzen naar illegale sites of pagina's waar illegaal content gedownload kan worden. Mochten wij het gevoel hebben dat een link niet gepast is, zullen wij de tag blokkeren. Om die reden controleren wij regelmatig de ingevulde links op de NFC tags.

 

 

Q. Mijn NFC-tag is geblokkeerd of ik heb de verkeerde link ingevuld, wat kan ik doen?

 

Als door een foutje de verkeerde link op de tag is geprogrammeerd, is het op dit moment niet mogelijk om deze zelf aan te passen. Om toch de link op de tag aan te passen, kan er een verzoek bij ons worden ingediend. Dit kan via ons supportformulier.

 

 

Q. Waarom kan ik mijn e-mailadres achterlaten bij het programmeren van de NFC-tag?

 

Door een e-mailadres achter te laten, hebben wij een vorm van identificatie voor jou. We zien wie de eigenaar van de tag is en kunnen zo helpen mochten er problemen optreden. Als dit e-mailadres wordt ingevuld op ons supportformulier is het mogelijk om de sticker met een andere URL te programmeren. Hebben wij geen e-mailadres van je, dan kan dat niet direct. Stuur ons dan een mailtje en hopelijk kunnen we je dan alsnog verder helpen.

 

 

Q. Waarom zie ik bij het scannen van de tag de tekst: "Er is helaas geen NFC-tag gevonden bij dit adres"?

 

Het kan gebeuren dat bij het scannen van een nieuwe tag, mogelijk de tekst in beeld komt dat er geen NFC-tag is gevonden. Om deze tag toch werkend te krijgen, kan je ons een mailtje sturen met daarin de volledige URL waarnaar de tag verwijst. Wij kunnen kijken of het mogelijk is om de tag te gebruiken.

 

 

Q. Hoe kan het dat mijn NFC-tag in combinatie met een iPhone niet werkt, ondanks dat ik NFC aan heb staan?

 

Apple heeft pas sinds kort de NFC functionaliteit toegankelijk gemaakt voor ontwikkelaars en eigen gebruik. Daarnaast geldt dit niet voor alle toestellen; de iPhone 7 en nieuwer kunnen gebruik maken van de NFC, omdat deze toestellen op iOS 11 of hoger draaien. Daarnaast is het bij iPhone, in tegenstelling tot Android, nodig om een een NFC lezer app te installeren en op te starten. Wanneer je een app zoals NFC Ideas hebt opgestart kan je ook meepraten!

 

 

 

 

Tagtell

KvK: 70187088

 

© 2017, Tagtell